2017 – 2018 Bahar Dönemi Ders Kayıtları ve Akademik Takvim

HARÇ YATIRACAK ÖĞRENCİLER = ÖNCELİKLE https://obs.ankara.edu.tr/ adresinden DERS SEÇİMİNİ YAPIN, sonra VAKIF BANKASINA GİDEREK HARCINIZI YATIRIN, sonra SEÇMİŞ OLDUĞUNUZ DERSLERİ DANIŞMAN ONAYINA GÖNDERİN. – tüm dersleri seçtiğinize dikkat edin.

2017-2018 eğitim-öğretim yılı akademik takviminde güz yarıyılı kayıt yenileme başlama bitiş tarihleri;
ÖĞRENCİLER İÇİN ÖNEMLİ TARİHLER

İnteraktif Kayıt/Kayıt Yenileme Haftası Başlangıç Tarihi 
Bitiş Tarihi
05 Şubat 2018 Pazartesi Saat: 09.00 
11 Şubat 2018 Pazar Saat: 23.59
Ekle Bırak Ve Mazeret Kayıtları Haftası Başlangıç Tarihi 
Bitiş Tarihi
19 Şubat 2018 Pazartesi Saat: 09.00 
25 Şubat 2018 Pazar Saat:23.59

DANIŞMANLAR İÇİN ONAY TARİHLERİ

İnteraktif Kayıt/Kayıt Yenileme Haftası Başlangıç Tarihi 
Bitiş Tarihi
05 Şubat 2018 Pazartesi Saat: 09.00 
12 Şubat 2018 Pazartesi Saat: 23.59
Ekle Bırak Ve Mazeret Kayıtları Haftası Başlangıç Tarihi 
Bitiş Tarihi
19 Şubat 2018 Pazartesi Saat: 09.00 
26 Şubat 2018 Pazartesı Saat:23.59

olarak belirlenmiştir.

  • İnteraktif kayıt sürecinin sorunsuz ve doğru yapılabilmesi için aşağıda belirtilen ve eğitim-öğretim yönetmeliğimizle hüküm altına alınan ders alma işlemlerine ilişkin açıklamalar kapsamında öğrencilerimiz ders seçimi yapmalıdırlar.
  • Ders kaydını yapan öğrencinin kaydının tamamlanabilmesi için 12 Şubat 2018 Pazartesi günü saat 23:59’a kadar ÖĞRENCİNİN DANIŞMANI TARAFINDAN ONAY VERİLMESİ GEREKMEKTEDİR.
  • Ders kaydı esnasında aşağıdaki tabloda “Karşılaşılan Durum” sütununda belirtilen durumla/durumlarla karşılaşan öğrenci yine tabloda “Yapılması Gereken İşlem” sütununda belirtilen işlem/işlemleri yapmalıdır.
  • Öğrencinin Ekle-Bırak haftasında ders kaydı yapabilmesi için 05 – 11 Şubat 2018 interaktif ders kaydı haftasında sisteme girip ders kaydı yapması gerekmektedir.

DERS KAYIT FORMU İLE KESİNLİKLE DERS KAYDI YAPILMAYACAKTIR.

  • Ders Kayıt Formu doldurarak kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin bu talepleri dikkate alınmayacaktır.
  • ÖĞRENCİLER EKLE-BIRAK VE MAZERET KAYITLARI HAFTASINDAN SONRA DERS KAYIT ONAY FORMUNU OBS’DEN ALARAK KONTROL ETMELİDİR.
  • ÖĞRENCİ DERS KAYIT ONAY FORMUNUN DOĞRULUĞUNU ONAYLAMALIDIR.
  • ÖĞRENCİ DERS KAYIT ONAY FORMUNU DANIŞMANINA ONAYLATTIRMALIDIR.
  • ÖĞRENCİ VE DANIŞMANI TARAFINDAN ONAYLANAN DERS KAYIT ONAY FORMUNUNUN ÇIKTISININ ALINMASI ÖNERİLİR.

ANKARA ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİMİZ KAPSAMINDA DERS KAYIT İŞLEMLERİMİZDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

  • Öğrencinin, bir yarıyıldaki ders yükü 30 AKTS kredisi, bir yıldaki ders yükü ise 60 AKTS kredisidir.
  • Birinci ve ikinci yarıyıl/birinci sınıf öğrencileri, kayıtlı oldukları programın birinci ve ikinci yarıyıl/ birinci sınıfındaki bütün dersleri almakla yükümlüdürler.
  • Öğrenciler üçüncü yarıyıldan/ikinci sınıftan itibaren bir yarıyıldaki ders yüküne ilave olarak GABNO’ya göre danışmanının onayı ile ders alabilirler. Buna ilişkin esaslar şunlardır.
    • GABNO’su 1,99 ve daha az olan öğrencinin bir yarıyılda ders yükü en fazla 30 AKTS kredisi olabilir.
    • GABNO’su 2,00-2,99 arasında olan öğrenci bir yarıyılda ders yüküne ilave olarak toplam 40 AKTS kredisinden çok olmamak üzere fazladan üç ders alabilir.
    • GABNO’su 3,00 ve üzerinde olan öğrenci bir yarıyılda ders yüküne ilave olarak toplam 45 AKTS kredisinden çok olmamak üzere istediği kadar ders alabilir.
  • MEZUNİYET AŞAMASINDAKİ ÖĞRENCİ 39 saati aşmayacak şekilde ders alabilir.
  • Öğrenciler alt yarıyıldan/yıldan başarısız olduğu, alması gereken veya alamadığı dersi/dersleri öncelikle almakla yükümlüdürler.
  • Birinci ve ikinci yarıyıl/birinci sınıf öğrencisi kayıtlı olduğu programdaki bütün dersleri almakla yükümlüdür.
  • Öğrenci, daha önce geçer not aldığı dersleri, dersin verildiği yarıyılda tekrar alarak notlarını yükseltebilir. Bu dersler için alınan en son not geçerlidir.
  • Mezun olunabilmesi için alınmış olan tüm derslerin başarılması gerekir. Ancak öğrenci kayıtlı olduğu programın özelliklerine göre başarısız olduğu bir seçmeli dersin yerine yeni bir seçmeli ders alabilir.
  • Mezun olunabilmesi için 4 yıllık lisans programında 240 AKTS, 2 yıllık önlisans programında ise 120 AKTS’nin tamamlandığından emin olunuz. Tüm zorunlu ve alınması gereken seçmeli dersler alınmasına rağmen eğitim programında yapılan değişiklikler nedeni ile öğrencinin AKTS açığı çıkıyorsa, seçmeli derslerden ders alınması sağlanmalıdır.

KARŞILAŞILAN DURUM

YAPILMASI GEREKEN İŞLEM

Kullanıcı Adı / Şifre Problemleri *https://obs.ankara.edu.tr adresinden şifremi unuttum linki tıklanmalıdır

 
obs.ankara.edu.tr
Üniversitemize Yeni Yerleşen Öğrencilerimizin Dikkatine, e-Devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerimiz, sisteme girebilmek için sistemde aktif durumda …

ya da
*Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar Öğrenci İşlerine başvurulmalıdır.

Ders Kataloğundaki Eksiklikler *OBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidir
ya da
*Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar Öğrenci İşlerine başvurmalıdır.
Kontenjan Eksikliği *OBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidir
ya da
*Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar Öğrenci İşlerine başvurmalıdır.
Öğrenci ders kaydına onay verdikten sonra herhangi bir değişiklik yapmak istediğinde Danışmanına başvurmalıdır.
Danışman, öğrencinin ders kaydına onay verdikten sonra bir değişiklik yapılması gerektiğinde Ekle Bırak ve Mazeret Kayıtları Haftasında yeniden kayıt yapılmalıdır.
Katkı payı/ Öğrenim ücreti ile ilgili karşılaşılan sorunlar OBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidir
ya da
ogrbim@ankara.edu.tr adresine problem e-posta ile iletilmelidir.
Diğer Sorunlar *OBS’deki YARDIM MASASI linkinden problem sorumlu personele iletilmelidir
ya da
*auogrisl@ankara.edu.tradresine problem e-posta ile iletilmelidir.
0 (312)214 13 50

Saygılarımızla.
Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü

About Mikail Dursun

Adalet Meslek Yüksek Okulu Web Yöneticisi