Değerli Öğrencilerimiz,
2015 yılı Yaz Dönemi Zorunlu Staj Uygulamasına dair takvim belirlenmiştir. Her Adalet Meslek Yüksekokulu öğrencisinin programdan mezun olabilmesi için derslerini vermiş olmasının yanı sıra staj uygulamasını yapması ve değerlendirme sonrasında başarılı olması gerekmektedir. Staj uygulaması süresince yapılması gereken işlemleri ve bunlara ait tarihleri altta yer alan tablo da bulabilirsiniz. Bu yıl da Staj başvurusu, Staj Süreci ve Staj dosyası oluşturma işlemleri hakkında süreç boyunca sizlere kılavuzluk edecek olan “ZORUNLU STAJ UYGULAMA REHBERİ” adında bir doküman hazırladık. Lütfen bağlantısını verdiğimiz bu dosyayı incelemeden Staj ile ilgili işlemlere başlamayın. Zira doküman içinde özellikle başvuru aşaması ile alakalı, belgelerin nasıl doldurulması gerektiği, stajdan muafiyetin hangi şartlarda olabileceği gibi açıklayıcı pek çok bilgi yer almaktadır. Bu yüzden rehber incelenmeden sorulan sorulara cevap verilmeyecektir. Dokümanın sonunda ise Sık Sorulan Sorular bölümü bulunmaktadır. Bu bölümde de sizlerden daha önceki yıllarda gelen ve staj süreci boyunca aklınıza takılabilecek muhtemel soruları cevaplandırdık ve örnek bir staj dosyası ekledik. Staj süresince kullanılacak evraklara ise web site adresimiz olan admyo.ankara.edu.tr de yer alan DİLEKÇE ve FORMLAR başlığından ulaşabilirsiniz. Adalet Örgün öğrencileri için ayrıca sınav haftasında daha önce tarihi ve yeri duyurulmak üzere bir bilgilendirme semineri yapılacaktır.(Katılım Zorunludur!)
Başarılı bir staj dönemi dileklerimizle…
Adalet ve HBYS Staj Koordinatörü Aduzep Staj Koordinatörü
Öğr. Gör. Meral GÜNEŞ ERGİN Öğr. Gör. Ziya KUNDAKÇI
STAJ TAKVİMİ
İşlem |
Tarih |
Açıklama |
Başvuru Belgelerinin Yüksekokula Ulaştırılması |
25 Mayıs 2015 17 Haziran 2015 |
* Staj Başvuru Formu (Ek 3-1 Nüsha)* İşyeri Kabul Formu (Ek 4-1 Nüsha)* Öğrenci ve Nüfus Cüzdanı Fotokopileri (1 Nüsha)* SGK provizyon sorgulama ( Ek 5 ile başvurulup SGK birimleri tarafından ya da www.turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifresi ile portal kullanılarak temin edilebilir.) Yukarıdaki belgelerin belirtilen son tarihe kadar Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine ulaştırılması gerekmektedir. |
Listelerinin İlan Edilmesi |
22 Haziran 2015 |
Staj yeri kabul veya reddedilen öğrencilerin listesi ilan edilir.(Listeleri kontrol etmeyi sakın unutmayınız. Varsa eksik belge ve bilgilerinizi tamamlayınız.) |
Mazeret Kapsamındaki Kabul Belgelerinin Yüksekokula Ulaştırılması |
25 Haziran 2015 |
Staj yeri onaylanmamış (reddedilmiş) öğrencilerimizin yeni staj yeri bilgilerini içeren kabul formlarını göndermeleri gereken son tarih. |
Nihai Listelerin Açıklanması |
26 Haziran 2015 |
Komisyon tarafından değerlendirmesi yapılarak staj yeri uygunluğu kabul edilen öğrencilerin nihai listesi yayınlanır.(Listeleri kontrol etmeden staja başlamayınız. Eksikliklerle başladığınız stajınız kabul edilmeyecektir.) |
Staj Dönemi |
29 Haziran 2015 28 Ağustos 2015 |
Öğrencilerimizin takvim aralığında olmak kaydı ile önceden belirlemiş oldukları tarih aralığında staj uygulamasını gerçekleştirdikleri zaman dilimi. (Hafta sonları ve resmi tatil günleri iş günü olarak sayılmayacaktır. Toplam 30 iş günü şeklinde gerçekleştirilecektir.) |
Örnek Staj Tarihleri |
30 iş günü |
29 Haziran-11 Ağustos 2015 6 Temmuz -18 Ağustos 2015 ( Bu tarihlerden ) 13 Temmuz-25 Ağustos 2015 (biri seçilecektir ) 20 Temmuz-28 Ağustos 2015 |
Staj Dosyalarının Son Teslim Tarihi |
4 Eylül 2015 |
Hazırlanan staj dosyalarının belirtilen son tarihe kadar yüksekokulumuza ulaştırılması gerekmektedir. |
Staj Değerlendirmeleri |
11 Eylül 2015 |
Komisyon tarafından değerlendirmeye alınan staj dosyalarının kabul veya reddine ilişkin listeler belirtilen son tarihte ilan edilir. |
E-devlet Şifresi Temin Etmek için: e-Devlet Şifresi(turkiye.gov.tr den alıntılanmıştır.)
e-Devlet şifrenizi içeren zarfınızı PTT Merkez Müdürlüklerinden, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek temin edebilirsiniz.
Bu uygulama, sizin yerinize başka bir kişinin şifre alıp adınıza işlem yapmasının önüne geçilmesi için gerekmektedir. e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden, şifreler başvuru sahipleri için özel olarak oluşturulmaktadır. Bu nedenle ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile şifreler verilmektedir.
e-Devlet Kapısı kayıtlı kullanıcısıysanız ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra “Profilim” alanında bulunan iletişim bilgileri kısmına cep telefonunuzu kaydettiyseniz ya da cep telefonunuzu veya hem cep telefonunuzu hem de e-posta adresinizi e-Devlet Kapısında doğruladıysanız şifre sıfırlama hizmetinden yararlanarak yeniden şifre temin edebilirsiniz.
Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilmektedir. Şifrenin kaybedilmesi, unutulması vb. durumlarda PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir.
Hazırlanması gereken belgeleri elden ya da posta yolu ile okulumuza ulaştırabilirsiniz.
Öğrenci İşleri Tel: (0312) 595 51 03 (Müslüm SARI) – Elden Teslim Edildiğinde
Evrak Kayıt Tel: (0312) 595 52 07 (Recep ASAR) – Posta Yolu İle Gönderildiğinde
Adres: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Adalet Meslek Yüksekokulu Cemal Gürsel Caddesi Erdem Sokak No:1 06590 Cebeci/ANKARA